Szanowni Państwo.
Pragnę zachęcić Państwa do współpracy w ramach terapii logopedycznej Państwa
dzieci. Jest to bardzo ważne, by przyniosła ona oczekiwane rezultaty i
przebiegała sprawnie. W tym celu zamieściłam podstawowe informacje o terapii
oraz opracowałam gry i zabawy logopedyczne, które znajdziecie Państwo na stronie
internetowej naszej szkoły (w zakładce „logopedia”) oraz na stronie internetowej
Learningapps.org. (należy wybrać kategorię „polski”, a w niej -„logopedia”) Na
Learningapps.org znajdują się ćwiczenia interaktywne – poprzez zabawę dzieci
mogą utrwalać poprawną artykulację ćwiczonych głosek. Ważne jest, aby wybrać gry
do głoski, którą dziecko aktualnie ćwiczy i pamiętać o tym, by każdy obrazek
został nazwany, a słowa, zdania czy teksty - przeczytane. Aby ćwiczenia nie
nudziły się dzieciom, będę co jakiś czas dodawać nowe. Zaletą tej strony jest
też to, że Państwo wraz z dziećmi możecie również tworzyć i wykorzystywać różne
aplikacje, a także udostępniać je innym. Stronę tę można też wykorzystać do
nauki z zakresu różnych przedmiotów edukacyjnych.
Agnieszka Anna Kopycka
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
(prezentacja)
Polecane strony www
Głoska "w" - materiały do ćwiczeń
Głoska "ś" - materiały do ćwiczeń
Głoska "f" - materiały do ćwiczeń
Głoska "sz" - materiały do ćwiczeń
Głoska "s" - materiały do ćwiczeń
Głoska "r" - materiały do ćwiczeń
Głoska "k" - materiały do ćwiczeń
Głoska "c" - materiały do ćwiczeń
Głoska "b" - materiały do ćwiczeń
Głoska "d" - materiały do ćwiczeń
Głoska "l" - materiały do ćwiczeń
Głoska "p" - materiały do ćwiczeń
Głoska "t" - materiały do ćwiczeń
Etapy rozwoju mowy
Etapy terapii logopedycznej
Głoska r -
wywołanie i utrwalenie
Postępowanie z dziećmi jąkającymi się w wieku szkolnym (informacje dla
nauczycieli)
Terapia głosek: „k”, „g”
Terapia głosek szeregu
ciszącego („ś”, „ź”, „ć”, „dź”)
Terapia głosek szeregu syczącego (głoski: „s”, „z”, „c”, „dz”)
Terapia głosek szeregu
szumiącego („sz”, „ż”, „cz”, „dż”)
Terapia jąkania
Terapia
logopedyczna dzieci z zespołem Downa
Uczeń z wadą słuchu w szkole masowej - zalecenia dla nauczycieli
Wspomaganie rozwoju mowy dziecka - rady dla rodziców
Prezentacja "Minki Martynki" -
cz. 1
Prezentacja "Minki Martynki" - cz.
2