Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego i Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku wraz z opiekunami byli kolejny raz na obozie językowym, który zorganizowany został w ramach projektu „Szkoła tysiąca możliwości”.
    W tym roku spędziliśmy wspaniałe dwa tygodnie w Bolszewie k/Wejherowa. Mieszkaliśmy w uroczym hotelu „Victoria”, który był o wysokim standardzie. W hotelu mogliśmy korzystać z parku wodnego z krytym basenem, zjeżdżalniami oraz saunami. Celem obozu było przede wszystkim doskonalenie warsztatu językowego z zakresu języka angielskiego i niemieckiego. Zajęcia miały bardzo ciekawy charakter. Było wiele gier i zabaw językowych, które urozmaicały nasze spotkania językowe. Łamaliśmy również barierę językową w codziennych sytuacjach, takich jak robienie zakupów w sklepie.
    Bardzo często uczestniczyliśmy w wędrówkach po okolicy. W wolnym czasie bawiliśmy się na dyskotekach oraz przy ognisku. Poza nauką były wyjazdy na plażę, gdzie korzystaliśmy z kąpieli słonecznych i morskich. Podziwialiśmy piękne krajobrazy podczas wyjazdów do nadmorskich miejscowości, takich jak Łeba, Karwia, czy Dębki. Zwiedzaliśmy kilkukrotnie Trójmiasto, byliśmy na PGE Arenie, przechadzaliśmy się po Starówce w Gdańsku, zaliczyliśmy sopockie molo i uliczkę Bohaterów Monte Cassino. Nie mogliśmy też ominąć wyjątkowego Oceanarium w Gdyni oraz Centrum Naukowego Experyment, jak również mini muzeum w nieużywanym już statku „Dar młodzieży”. Uwiecznieniem naszych wypraw było wypłynięcie promem do Szwecji. Wizyta w Karlskronie dostarczyła nam wspaniałych emocji. Tam mogliśmy zobaczyć rynek starego miasta, Kościół Fryderyka, Nadbrzeże Królewskie, Kościół Admiralicji i figurę Matsa Rosenboma. Najwięcej radości dostarczyło nam zwiedzanie Muzeum Morskiego i spacer po wyspie Aspö.
    Ciekawe zajęcia z języka angielskiego i niemieckiego, mili lektorzy, wycieczki, wiele ciekawych atrakcji, smaczna kuchnia i gościnność pracowników hotelu sprawiły, że nasz obóz językowy będzie niezapomnianym wspomnieniem z wakacji 2014r. Mamy wielką nadzieję, że w przyszłości będzie jeszcze możliwość doskonalenia naszych umiejętności językowych